اخبار و مقالات

سوتین جک دار

سوتین جک دار

همه چیز درباره سوتین جک دار

انواع جدیدی از سوتین ها که امروزه می توانید در بازار، فروشگاه های اینترنتی و … پیدا کنید تقریبا نزدیک به 30 سال است که وارد ایران شده است. برند و مارک های مختلفی وجود دارد که در این زمینه فعالیت دارند و برای جذب مشتری رقابت سختی با یکدیگر دارند. موضوعی که درباره اش در این مقاله از فروشگاه لباس زیر آنامکث به آن خواهیم پرداخت سوتین جک دار است که از سوتین های پر طرفدار بانوان می باشد.

با وجود علاقه همچنان شاید برای عده ای از عزیزان تعریف دقیق از سوتین جک دار و تفاوت آن با سوتین فنر دار را ندارند. به علاوه این مقاله می تواند به دسته ای از بانوانی که نمی توانند سوتین مناسب خود را انتخاب کنند، راهنمای خوبی باشد. با آنامکث تا انتهای مقاله همراه باشید.

آنامکث ارائه دهنده انواع لباس های زیر زنانه اعم از بادی، لباس خواب، لباس های فانتزی و … به صورت عمده و تکی می باشد. برای تهیه و همچنین دیدن نمونه های دیگر به سایت آنامکث مراجعه نمائید.

سوتین جک دار چیست؟

سوتین جک دار در اصل به اواخر دهه ۱۹۵۰ و اوایل ۱۹۶۰ میلادی در کانادا تولید شد. یک شرکت به نام شرکت “pigeonnant” با الهام گرفتن از نوعی سوتین اروپایی «wonderbra» که معنای اسم آن سینه کفتری، به تولید نمودن سوتین دست زد.سوتیـن جک دار مدلی از سوتین ها است که پد های تعبیه شده در کاپ لباس زیر قرار می گیرد. سوتین های جک دار این اعمال را انجام می دهند:

  • با پوشیدن این سوتین ها، سینه ها به سمت بالا فرم می گیرند.
  • باعث نزدیک تر شدن سینه ها به هم می شوند.
  • سوتین جک دار باعث افزایش ظاهری سایز سینه ها به اندازه 1 سایز می‌ گردد.

کاربرد های سوتین جک دار

در کاپ این سوتین ها از جک یا پد استفاده شده است که به هدف فرم دادن سینه ها این کار انجام گرفته است. سوتین های جک دار در دو نوع ثابت و تنظیم شونده به تولید می رسند. در برخی از این سوتین های جک دار از جک که به صورت یکپارچه در کاپ قرار گرفته و در مدل هایی از این سوتین دیگر امکان خارج کردن و جدا سازی اسفنج از کاپ هست. با امکان جدا سازی این جک ها می توانید هر وقت خواستید به عنوان سوتین معمولی و هر وقت نیاز بود به عنوان سوتین جک دار استفاده کنید.

بانوانی که دوست دارند سینه هایشان بزرگ تر دیده شود و یا از افتاده دیده شدن سینه های خود رنج می برند، این سوتین ها بهترین همراه آن هاست. این سوتین ها از افتادگی سینه و شل شدن آن ها جلو گیری به عمل می آورد.

ویژگی های سوتین جک دار

سوتینهای جک دار دارای انواع گوناگون است. این سوتینهای جک دار از نظر تغییر دادن اندازه و فرم دهی به سینه ها متفاوت هستند و به سه گروه کم و متوسط و شدید دسته بندی می شوند. این تفاوت ها به دلیل اندازه پد بکار رفته در سوتین ها ایجاد شده است. و بنابر این قابلیت در سوتینهای جک دار، همه افراد با توجه به نیاز و علاقه خود می تواند سوتین جکدار مناسب خود را پیدا کند.

نه تنها می توانید پد های این سوتین را جدا کنید یا وصل کنید، می توانید پد های آن را نیز تغییر دهید یعنی این امکان وجود دارد که پد های مختلف در این سوتین ها بکار ببرید. همین ویژگی جالب خروج جک از داخل کاپ ها این امکان را فراهم می‌ سازد تا بتوانید به صورت ساده این سوتینها را پوشید. سوتین جکدار در بیشتر موارد ست هستند و با شورت مناسب خود به فروش می رسد.

سوتینهای جک دار همانطور که گفتیم در دو نوع ثابت و تنظیم شونده وجود دارند. سوتین اسفنجی، در انواع رنگ ها و طرح های گوناگون با توجه به نیاز بانوان تهیه و عرصه می شوند.
ین سوتین مناسب فصل سرماست چون یکی دیگر از ویژگی های این سوتین ها، کم بود گردش هوا در داخل کاپ است. پد داخل این سوتین ها فشار سینه ها را زیاد تر کرده و در نتیجه گرمای بیشتری را تولید می سازد به همین علت می‌ تواند برای فصل زمستان گزینه درستی باشد.

عوارض سوتین جکدار چیست؟

با توجه به مقالات مختلف و تحقیقات انجام شده، هنگام شب از به تن کردن سوتیــن جکدار و یا در حالت کلی تمام مدل های سوتین، خود داری نمائید. هرچند در مورد عوارض استفاده از سوتین جکدار، هنوز شواهد علمی وجود ندارد که استفاده از این مدل سینه بند را مورد انتقاد قرار دهد. به صورت کلی استفاده از سینه بند جکدار، هیچ عوارضی در پی ندارد اما بهتر است هنگام شب آن ها را نپوشید.

تفاوت سوتین فنردار و سوتین جک دار چیست؟

سوتین اسفنجی، تنها دارای یک لایه پد نازک در داخل کاپ سوتین است. سوتـین فنردار در داخل خود دارای یک نیم دایره فلزی بوده که مانند سوتـین جک دار با هدف بالا قرار گرفتن سینه ها برای خانم های با سینه افتاده بسیار مفید خواهد بود. البته سوتین فنر دار به علت فشار فنر بر سینه ها می‌ تواند باعث بروز درد در بافت سینه شود. در سوتین های سیم دار احتمال بیرون زدگی فنر از داخل کاپ و ایجاد خراش بر روی سینه هست.
سوتین جک دار پد ضخیم در داخل کاپ های سوتین دارد. و برای خانم های، با سینه کوچک جهت پر تر نشان دادن سینه ها کاربردیست. سیم موجود در نوع فنر دار قابل جدا شدن بوده، که در این صورت سینه بند ظاهر اصلی خود را از دست می‌دهد. پد موجود در سوتین جکدار نیز عموما قابل جدا شدن می باشد.
ست جکدار فانتزی انوشه

ست جکدار فانتزی انوشه: جهت مشاهده این محصول کلیک کنید.

این نکته قابل ذکر است که؛ یک سینه بند هم می تواند فنردار باشد و هم جک دار به عبارت دیگر هم دارای سم زیر کاپ باشد و هم دارای اسفنج ضخیم.

انواع سوتین های جک دار

یکی از دلایل تولید این سوتین، فرم دهی به سینه و همچنین بزرگ‌ تر نشان دادن آن ها می باشد که این کار به وسیله جک تعبیه شده در سوتینهای جک دار انجام می‌ گیرد. ساختار این جک هم از پد تشکیل شده که ناحیه پایین و کناره‌ های درون کاپ را در بر می‌گیرد. حال این نوع پد در چندین حالت مختلف تولید و درون کاپ قرار داده می‌ شود که هر یک از این انواع مشخص کننده انداره بزرگ‌ تر نشان دادن سینه می باشد.

سوتین نیم جک

این مدل سوتینهای جک دار، جک کم تری دارد. اگر بخواهیم جک را تعریفی درست کنیم می شود گفت که جک همان اسفنج درون کاپ‌ ها می باشد. از این نوع سوتین جک دار اغلب برای خوش‌ فرم نگاه‌ داشتن سینه استفاده می‌ گردد و اغلب سینه‌ ها را به سمت بالا  لیفت می‌ نماید. بانوانی که سینه‌ های با اندازه‌‌ ی معمولی و نرمال دارند می‌ توانند از مدل سوتین نیم جک استفاده نمایند. همچنین خانم‌ ها‌یی هم که قصد دارند سینه‌ های خود را بزرگ تر گردد، می بایست مدل سوتین تمام جک را که در ادامه به بررسی آن مدل می پردازیم، انتخاب کنند.

سوتین تمام جک

این مدل سوتین پد اسفنجی بیشتری دارد و سینه‌ ها را یک الی دو سایز بزرگ تر از اندازه‌ ی اصلی نشان می‌ دهد. در سوتین تمام جک در بخش پایینی آن اسفنج بیشتری تعبیه گردیده است و به منظور بهتر نشان داده‌ شدن فاصله‌ ی بین سینه‌ ها اسفنج بیشتری استفاده گشته است.

سوتین جک دار مجلسی

در این مدل سوتین جک دار علاوه بر تعبیه کردن پد اسفنجی در اندازه های گوناگون. مدل سوتین به نحوی طراحی می گردد. که با به تن نمودن آن لباس مجلسی شما زیبا تر در تن شما ایستاده و به بالا تنه شما فرم مناسبی دهد. علاوه بر این ویژگی ها، ظاهر این سوتین جک دار نسبت به باقی سوتین ها دارای دانتل یا تور و … بیشتری می باشد.

سوتین با جک ماساژوری

ساختار این مدل سوتین جک دار به نوعی طراحی می شود که دارای طراحی راه راه میباشد. به این شکل که گویی چند جک کوچک در کنار یکدیگر قرار دارند.

طراحی هر یک از جکها می تواند به حالت های گوناگون خطی ساده و یا شکل خاص باشد. سوتین جک دار ماساژوری گردش خون را در قسمت بافت سینه بهبود بخشیده و همین مساله در بلند مدت از ایجاد خستگی و فشار زیاد بر سینه ها جلوگیری می سازد.

<yoastmark class=

سوتین جک دار فانتزی ماساژوری

اگر در طول روز ساعات زیادی را ملزم به استفاده از سوتینهای جک دار فانتزی بودید. بهتر است از میان مدل های گوناگون فانتزی و مجلسی، حتما از مدل فانتزی ماساژوری استفاده نمائید.

شستشوی سوتین جک دار و فنر دار چگونه است؟

 بهترین راه برای شستن لباس زیر، شستشوی لباس های زیر با دست است. ولی اگر می خواهید از لباسشویی به منظور شستن سوتـین جک دار و فنر دار استفاده می نمائید. حتما از سبد شستشو لباس زیر استفاده نمائید.
به علت بکار رفتن و استفاده شدن فنر و پد در کاپ این مدل از سوتین ها، بهترین کار استفاده از محفظه شستشوی لباس زیر زنانه است. که به این روش از خراب شدن و پارگی آن ها در زمان شستشو با لباسشویی پیشگیری به عمل خواهد آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *