اخبار و مقالات

سوتین شیردهی چیست؟

سوتین شیردهی

نکاتی که در زمان خرید سوتین شیردهی به آن نیاز خواهید داشت.

مادران شیرده به دلیل شیردهی مداوم،  باز و بسته کردن مداوم سوتین برایشان به یک مشکل و دغدغه تبدیل گشته است. در کنار این باز و بسته نمودن سوتین، تصور کنید که سوتین نامناسبی نیز به تن نموده اند. به این ترتیب ممکن است مشکلاتی مانند احساس درد، خارش و حتی بد فرم ساختن سینه را هم تجربه کنند. اما اصلا سوتینهای شیردهی چه نوع سوتینی است؟ نمی توان سوتین‌ های معمولی در دوران شیردهی به تن کرد؟

در همین ابتدای مقاله به یکی از سوالات بالا پاسخ می دهیم. سوتین معمولی می‌تواند در دوران شیردهی به جای سوتینهای شیردهی استفاده کرد. ولی سوتینهای شیردهی، می تواند کار مادران را راحت تر کند و احساس آرامش بیشتری را برای آن ها به ارمغان آورد. البته خرید سوتین شیردهی مناسب آسان نمی باشد و بهتر است بدانید هر سوتینی برای دوران شیردهی توصیه نمی‌ گردد!

سوتین شیردهی

با توجه به اهمیت موضوع و معیار های مختلفی که توسط متخصصین، برای انتخاب سوتین مناسب شیردهی توصیه می‌ شوند، در ادامه این مقاله از فروشگاه اینترنتی لباس زیر آنامکث  یک راهنمای کلی درباره خرید سوتینهای شیردهی را آورده ایم. با ما تا پایان مقاله همراه باشید.

سوتین شیردهی

دوران شیردهی برای مادران دوران حساسی به شمار می آید و مادران به دلیل شیردهی سوتین خود را به طور مرتب باز و بسته می نمایند. همچنین عامل های دیگری مثل جنس و شکل سوتین در این دوران مهم تر از دیگر زمان هاست. چون ممکن است فرم سینه‌ ها به راحتی تغییر کنند. در این مقاله می توانید ویژگی های سوتینهای شیردهی را بدانید و در این دوران سوتین مناسب راتهیه سازید.

سوتین ها دارای انواع مخلتفی از نظر بند های پهن، تو دوزی نخی و نرم یا قزن‌ های اضافی و زیپ می‌ باشند.

ویژگی‌ های سوتین شیردهی

سوتینهای شیردهی معمولا دارای ویژگی هایی است که به مادران یاری می کند تا به راحتی فرزند خود را شیر دهند. به وسیله سوتینهای شیردهی مادران یا فرزندانشان احساس ناخوشایندی نخواهند کرد. در سوتینهای شیردهی مناسب، توجه زیادی به جنس می گردد تا از حساسیت‌ های احتمالی در این دوران پیشگیری گردد. این سوتینهای شیردهی برای اینکه بتوانند سینه ها را بهتر نگه دارند، بند های پهن تری در آن ها تعبیه گشته است. در بیشتر مدل های سوتینهای دوران شیردهی زیپ یا دکمه قرار گرفته است که اینگونه باز و بسته کردن سوتین آسان‌ تر می شود.

انواع سوتین شیردهی

در هنگام خرید باید به نوع سوتینهای شیردهی توجه کنید. این سوتین‌ ها انواع مختلفی دارند و هر یک، برای یک فرد ممکن است مناسب باشد برای عده ای نباشد. در ادامه، به بررسی انواع سوتین های شیردهی خواهیم پرداخت:

سوتینهای شیردهی اسفنجی

در حالت کلی سوتین‌ های دوران شیردهی معمولا اسفنجی نمی باشند ولی بد به دلیل وجود این مدل در میان انواع سوتین های شیردهی به معرفی این مدل نیز اقدام نموده ایم. سوتین‌ های اسفنجی هم می‌ توانند یکی از انتخاب‌ های مادران شیرده باشند. این سوتین‌ ها با ویژگی‌ های ضدحساسیت و بند های پهن طراحی می شوند و در بازار قابل خرید هستند.

سوتین شیردهی فنردار

سوتین‌ های فنر دار از جمله سوتین های محبوب بانوان است. در این سوتین‌ ها فنر تعبیه گشته است تا از سینه ها نگهداری کند. دانستن این موضوع خالی از لطف نیست که ممکن است سینه ها در اثر خارج شدن فنر سوتین صدمه ببینند. به خاطر وجود این احتمال، برخی از مادران شیرده این مدل سوتین را در دوران شیردهی خود نمی پوشند.

سوتینهای شیردهی دکمه‌ای

سوتین دکمه‌ای به واسطه دکمه‌هایی که دارد، به آسانی باز و بسته می‌شود و شرایط راحتی را برای مادران شیرده ایجاد می‌کند.

تبدیل سوتین معمولی به سوتین شیردهی

اگر قصد خرید سوتینهای شیردهی را ندارید، می‌توانید سوتین‌های معمولی خود را به سوتینهای شیردهی تبدیل کنید. برای این کار، روش‌های مختلفی وجود دارد. فقط کافی است این را بدانید که ویژگی اصلی سوتینهای دوران شیردهی، راحتی آن و سهولت باز و بسته شدن است. بنابراین می‌توانید از انواع مختلف قزن که در بازار موجود است استفاده کنید یا حتی دکمه و زیپ را می توانید در بخش‌هایی از سوتین معمولیتان جایگزین کرده و به این ترتیب، آن را به یک سوتین شیر دهی مناسب تبدیل کنید.

زمان خرید سوتین شیر دهی

برای پاسخ به این سوال، باید به خود فرصت دهید تا شیرتان تنظیم شود و اندازه سینه‌های خود را در دوران شیردهی بهتر بدانید. این موضوع که مصرف کودک شما چقدر است یا اندازه سینه‌های شما تا چه اندازه خواهند بود به عوامل مختلفی بستگی دارد که با گذشت زمان مشخص می‌شود.

نکات مهم در خرید سوتینهای شیردهی

  • تجربه خرید بهتر با مطالعه این مقاله امکان‌پذیر خواهد بود. اگر قصد خرید این نوع سوتین را دارید، باید قبل از هر چیز سایز و اندازه خود را بدانید! سینه‌ها باید به راحتی در داخل کاپ سوتین قرار گرفته و بزرگ‌تر یا کوچک‌تر از آن نباشند.

سوتین شیردهی

  • توجه کنید که ویژگی اصلی سوتینهای شیردهی، آزادی عملی است که در زمان شیردهی به شما می‌دهد. بنابراین سوتینی را انتخاب کنید که این ویژگی را واقعا داشته باشد!
  • معمولا سوتین‌هایی برای این دوران مناسب هستند که قابل تنظیم و تغییر با سایز شما باشند. توجه داشته باشید که سایز شما ممکن است مقداری تغییر کند!
  • سوتینهای شیردهی بهتر است بندهای پهنی داشته باشد.
  • این سوتین ها باید به خوبی سینه‌ها را حفظ کند.
  • تجربه نشان می‌دهد، چفت‌های فشاری در سوتین‌های شیردهی بهتر از چفت‌های قلابی و دکمه‌ای عمل می‌کنند.

نکته پایانی

انتخاب سوتینهای مناسب دوران شیردهی یکی از مشکلاتی است که همواره برای مادران شیرده، وجود داشته است. در این مقاله سعی شد با برسی موضوعات و سوالات مهمی که در این رابطه در ذهن مادران ایجاد می شد، یک راهنمای خرید سوتین شیردهی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. ممنون که با سایت آنامکث همراه بودید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *