اخبار و مقالات

شلوار لگ چه نوع شلواریست؟

شلوار لگ چه نوع شلواریست؟

شلوار لگ چیست؟

شاید امروزه برخلاف گذشته فقط یک مدل لباس محبوب یا به قولی عامیانه مد نمی شود. برای مثال امروزه افرادی هستند که در حالی که روز گذشته از یک شلوار بگ براساس استایل خود استفاده نموده، امروز یک شلوار تنگ مثل لـگ را به تن کرده است. و این امر نشان دهنده ی بالا تر رفتن قدرت دنیای فشن و مد گشته است.

رواج یافتن شلوار لگ در میان مردم یک موضوع انکار ناپذیر می باشد. و این نکته را نیز یادآوری نمائیم که برخلاف اعتقاد عده ای، این شلوار ها مختص بانوان نمی باشد و این پوشش میان آقایان رواج بسیاری یافته که می توانند در طرح ها و رنگ های مختلف آن ها را تهیه کنند. در واقع امروزه لگ ها به آیتم های ضروری در کمد لباس بانوان و آقایان تبدیل شده است.

لگ

به دلیل اهمیت داشتن این لباس، این نکته ها را نیز در باره لگ باید دانست که با چه لباسی می توان لگ پوشید و یا با چه استایلی چه لگی بپوشیم. برای کسب این اطلاعات با ما همراه باشید.

تعریف لگ

لِگ یا لِگینگز به شلوار چسبان نازکی گفته می‌ شود که برای ورزش یا مد به کار گرفته می شود.

شلوارهای نازک ورزشی مانند شلوار یوگا یا شلوار باشگاه را شاید با نام ساپورت هم شنیده باشید. این نوع شلوار ها معمولاً از جنس لای‌کرا تولید می شوند.

شلوار های نازک برای گرم نگه داشتن پا ها در هوای سرد یا کوه نوردی معمولاً از جنس پنبه و پشم تولید می شوند.

تاریخچه لگینگ

با کسب اطلاعات درباره تاریخ درباره یک موضوع، شناخت درباره آن راحت تر می شود. به همین علت دانستن قسمت کوچکی از تاریخچه لگینگ بسیار موثر خواهد بود.

به نظر می آید که لـــگ یک لباس تازه متولد شده ای می باشد که سن آن به فرض عده ای نمی تواند بیش از نیم قرن باشد. در دهه 1960 از لگینگ به عنوان یک شوار چسب استفاده می کردند و همراه آن کفش های پاشنه بلند و یا کفش هایی شبیه کفش های بالرین ها به پا می کردند و به کمر خود  کمربند های بزرگ می بستند. انواع لـگ ها با جنس‌ های نایلون و لاکرا برای فعالیت های ورزشی مثل دو و دوچرخه سواری استفاده شدند.

لگ‌ های براق‌ تر ، دارای خطوط و طرح‌ هایی جلب که نظر را به خود جلب می کرد، در اوایل دهه ۱۹۸۰ به عنوان لباس‌ ترند، به حساب می آمد.

انواع لگ

  1. لگ براق
  2. لگ جگینگ
  3. لگ چرم
  4. لگ توری
  5. لگ تابه‌تا
  6. لگ ورزشی
  7. لگ سه ربع

در ادامه به معرفی قسمتی از این لگ های جذاب خواهیم پرداخت.

لـگ جگینگ: این نوع لگ‌ در ظاهر شبیه به شلوار لی و جین می باشد، اما بسیار راحت تر از شلوار های لی و شلوار های جین می باشد. لگ های جگینگ، لگ های طرح جین هستند و وقتی این لگ ها را می پوشید حس راحت تری خواهید داشت نسبت به پوشیدن شلوار جین.

لـــگ چرم: این لگ ها مشهور ترین و محبوب ترین لگ ها مخصوصا میان بانوان و دختران جوان است که زیبایی فراوانی به آن ها می بخشد. این لگ ها براق می باشند و دارای قیمت کمی بالا هستند ولی به دلیل جذابیتی که به استایل می بخشد، قابل پرداخت است.

لگ چرم

لـــگ تابه‌تا: شاید از نام این مدل خنده‌تان بگیرد! اما بد نیست بدانید بعضی از لگ‌ ها هم در بازار موجود هستند که یک پای آن ها یک طرح و رنگ دارد و پای دیگر آن هم طرح و رنگی متفاوت.

لـــگ ورزشی: همان طور که می دانید برای انجام حرکات ورزشی باید لباسی که حالت کشسانی خوبی دارد را به تن کنید. برای یوگا، پیلاتس، ژیمناستیک، بسکتبال، ایروبیک، نرمش و… لــگ های ورزشی گزینه های جذابی هستند بخصوص که در تنوع بالا می توان از آن ها تهیه کرد.

لـــگ سه ربع: این مدل از لـــگ‌ های زنانه به لحاظ بلندی تا روی زانوی شما هستند. اگر به دنبال زیبایی هرچه بیشتر لـــگ می باشید خرید این نوع لـــگ را در اولویت قرار دهید، چون عدم پوشش قسمت ساق پا زیبایی فوق‌ العاده‌ ای به استایل شما خواهد بخشید.

نکات مهم و کاربردی هنگام خرید لگ

 زیبایی لــــگ: زیبایی لباس از نکات مهم در خرید آن است. زیرا شخصی که لباسی را می پوشد اگر زیبا باشد، زیبا به نظر خواهد آمد. اما بر عکس با زیبا نبودن لباس از جذابیت وی کم خواهد شد. پس حتما هنگام خرید لگ زنانه به زیبایی ظاهر آن توجه نمایید.

اندازه مناسب لــــگ: دانستن سایز کمر و ران به شما در انتخاب لـــگ مناسب و اندازه به شما کمک خواهد کرد. توجه داشته باشید که لــــگ نا هم سایز یک گ به درد نخور است زیرا شما هنگام پوشیدن آن اصلا احساس راحتی نخواهید کرد.

قد لـــگ: قد لگ شما مناسب باشد، خیلی کوتاه یا بلند نباشد.

لـــگ های گنی: بسیاری از لگ‌ ها در قسمت کمر حالتی مثل گن دارند.به این روش اگر دارای شکم هستید می توانید از این لــگ ها استفاده کنید. با پوشیدن این لـگ‌ها، شکم کوچک تر می شود.
قیمت: عوامل گوناگونی بر روی قیمت لگ‌ها اثر گذار می باشند. جنس، رنگ، مدل، کیفیت دوخت و… از این عوامل تعیین کننده قیمت هستند.شما عزیزان می توانید براساس بودجه و نیاز خود لـــگ مناسب را تهیه کنید.

برای مراسمی مانند جشن تولد یا مهمانی ها لگ طرحدار بخرید.

چکمه و بوت، صندل، کفش های عروسکی و بدون پاشنه مناسب ترین مدل کفش برای ست کردن با شلوار لــگ می باشند.

دقت در انتخاب جنس شلوار لگ

لـگ انتخابی شما باید از کیفیت دوخت خیلی خوبی برخوردار باشد تا به اصطلاح در بعضی از قسمت‌ ها از زیر دوخت خارج نشود.
موقع خرید لگ زنانه سعی کنید تونیک یا تی‌شرت متناسب یا همرنگ با آن را هم خریداری نمایید. تا هنگام پوشیدن آن دو با یکدیگر زیبایی چشم‌ گیری داشته باشید.

به دنبال خرید لگی باشید که هنگام شست‌ و‌شو تغییر سایز ندهد یا کسر آب نداشته باشد.
جنس لــگ‌ های موجود در بازار اغلب از لاکرا، ویسکوز، چرم مصنوعی، جیر و… می‌ باشد. شما عزیزان باید با توجه به سلیقه‌ ی خود اقدام به خرید لــگ با هر کدام از این جنس‌ ها نمایید. جنس لاکرا معمولا بهتر از سایر جنس‌ ها خواهد بود و بار ها امتحان خود را پس داده است.

لـگ را با چه چیزی استایل کنیم؟

لـــگ با نیم بوت و کاپشن چرم

لــگ با شکت و بوت بنددار

شکت در طرح های گوناگون از لباس هایی است که بسیار محبوب شده است. پوشیدن شکت با بوت بند دار و لـــگ می تواند اعتماد به نفس بالایی به شما بدهد و جذاب و زیبا تر به نظر بیایید.

ست کردن لگ با پیراهن بلند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *