اخبار و مقالات

لباس زیر مخمل

لباس زیر مخمل

لـبـاس زیر مخمل

شورت زنانه مخمل امروزه جزو لباس زیر هایی است که طرفداران زیادی پیدا کرده است.و در انواع مدل های پادار ، لامبادا ، کلاسیک و … تولید می گردد. پس اگر از دوست داران مخمل می باشید بدانید که در انتخاب این نوع لباس زیر زنانه راحتی گزینه های زیادی دارید. و می توانید کل روز آن را به تن داشته باشید و راحتی را را به همراه داشته باشید.

شناخت پارچه مخمل

پارچه مخمل یکی از انواع منسوجات است که بافتی پرز دار و کرکی اما فشرده دارد و از گذشته‌ های دور در دنیای مد حضور داشته است. پارچه مخمل حالتی لوکس و گران قیمت دارد و به دلیل بافت نسبتا ضخیمی که دارد در لباس‌های پاییزی و زمستانی مورد استفاده قرار می‌ گیرد. مخمل یک پارچه خاص است که ویژگی‌ های خاصی هم دارد و حتی روش تولید و دوخت آن نیز متفاوت است.

مخمل پارچه‌ ای سه بعدی است که علاوه بر تار و پود، دارای کرک یا پرز هم هست، کرک‌ ها الیافی هستند که عمود بر سطح پارچه قرار می‌ گیرند و به آن نوعی از حجم و نرمی می‌ دهند.

خاب مخمل به جهتی گفته می‌ شود که پرز های آن در آن جهت بافته شده‌ اند و وقتی پرز ها در این جهت شکل بگیرند پارچه مخمل صاف و براق می‌ شود، اما مانند خاب فرش وقتی در جهت مخاف حالت داده شوند پرز ها تیره به نظر می‌ رسند.

لباس زیر مخمل 1

جنس لــبــاس زیر

در زمان انتخاب و خرید لباس زیر توجه به مناسب‌ ترین انواع پارچه لباس زیر بسیار مهم است. چرا که لباس زیر مهم‌ترین و اصلی‌ ترین لباس‌ های روزانه هر فردی است و همچنین استفاده از این لباس مرد و زن ندارد و تمام رده‌ های سنی نیز از آن استفاده می‌ کنند از این رو می‌ توان گفت که بدون شک لباس زیر از جمله پر مصرف‌ ترین پوشاک در بین مصرف کننده‌ ها می‌ باشد.

یکی از قدیمی ترین انواع سوتین و شورت های زنانه که امروزه در لیست پر طرفدار ترین ها قرار دارد ، لباس زیر زنانه مخمل است. این جنس در کنار راحت بودن ، در روز های سرد اندام شما را گرم نگه می دارد. ست های مخمل برای همه ی خانم ها و دختران انتخابی شیک و متفاوت می باشد.

لباس زیر مخمل زنانه

انتخاب و خرید لباس زیر برای خانم ها نیاز به دقت و حوصله دارد ؛ اما برای خرید ست لباس زیر مخمل به کمی دقت بیشتری نیاز است. اگر قبلا لباس زیر مخمل داشته اید احتمالا متوجه شده باشید که شورت و سوتین مخمل را زیر هر لباسی نمی توان پوشید اگر که خواب پارچه مخمل لباس زیر به سمت بالا باشد ، زیرا سبب جمع شدن و کشیدن لباس رویی به بالا می شود. پس حالا دیگر متوجه شده اید که چرا هنگام خرید شورت و سوتین مخمل به دقت بیشتری نیاز داریم! حتما قبل از خرید آنلاین با فروشنده تماس بگیرید و مطمئن شوید که خواب پارچه مخمل لباس زیر مورد نظرتان به کدام سمت است.

شستن لبـاس زیر مخمل

لبـــاس های مخمل تا زمانی که آن ها را نشسته ایم زیبا و براق هستند اما بعد از چند بار شستشو کدر و مات می شوند و به زیبایی روز های اول نیستند. برای اینکه با شستن لباسهای مخمل به آن ها آسیب نرسد و همچنان شیک و براق باشد باید در زمان شستشو به چند نکته توجه داشته باشید.

نکاتی درباره شستن لــباس مخمل

بهترین روش برای شستشو ی لباس مخمل، شستن آن با دست است. بخصوص اگر تعداد لباس ها زیاد نباشد و تنها لباس هایی از جنس مخمل باشند. همچنین برای شستشوی لباس مخمل به برچسب روی لباس توجه داشته باشید.

  1. ابتدا لبــاس مخمل را پشت و رو کنید.
  2. اگر لکه ای بر روی لباس هست، آنرا بردارید تا بعد از خیس شدن پخش نشود.
  3. با یک اسفنج مقداری مایع لباسشویی بر روی لکه بمالید و یا از دستمال مرطوب استفاده کنید.
  4. سپس لباس را در ترکیبی از شوینده ملایم و آب سرد قرار دهید.
  5. بعد از 20 دقیقه لباس را خارج کرده و آبکشی نمایید. (از چنگ زدن لباس مخمل خودداری نمایید.)
  6. برای خشک کردن لباس مخمل بهتر است آنرا روی یک سطح صاف در هوای آزاد قرار دهید تا خشک شود.

لباس زیر مخمل 2

طرز شستن لبـاس زیر مخمل با لباسشویی

چنانچه تصمیم دارید لبــاس زیر مخمل خود را با لباسشویی بشویید، به روش زیر عمل کنید:

  1. برای شستشوی لباس زیر مخمل در لباسشویی بهتر است تعداد لباس ها زیاد نباشد تا لباس فضای کافی داشته باشد.
  2. درجه ای از لباسشویی را انتخاب کنید که شستشوی لبـاس های زیر مخمل با آب سرد و در زمان کوتاه انجام شود.
  3. بهتر است برای شستن لـباس زیر مخمل با لباسشویی از مایع لباسشویی استفاده کنید.
  4. استفاده از خشک کن برای لباسهای زیر مخمل می تواند به بافت آن ها آسیب بزند. برای خشک کردن لـــباس های زیر مخمل، بلافاصله بعد از اتمام شستشو، آن ها را در هوای آزاد روی سطح صاف پهن نمائید.

در صورتی که روش های فوق را امتحان کردید و لکه های لباس مخمل شما هنوز باقی مانده، آن را به یک خشکشویی معتبر ببرید.

اتو کشیدن لباس زیر مخمل

امروزه برخی از عزیزان برای پاک تر شدن هر چه بیشتر لباس زیر های خود بعد از شستوشو آن را اتو می کنند. این مطلب مخصوص این عزیزان است که با مطالعه این قسمت می توانند از آسیب رساندن به لباس زیر مخمل خود جلو گیری فرمایند. از نظر فنی مخمل نباید اتو شود. پارچه‌ ی مخمل دارای الیاف یا پرز اضافی است که به بافت پارچه اضافه شده و سپس برش خرده است. اتو کشیدن مخمل باعث خرد شدن الیاف شده و اثر دائمی روی آن می‌ گذارد؛ پس‌ به طور جدی از اتو کشی مستقیم پارچه‌ ی مخمل خودداری کنید.

بهترین روش، بخاردهی به لباس است. اگر از اتوبخار‌های دستی استفاده می‌کنید، به فاصله‌ ای حدود 10 سانتی متر، به لباس آویزان‌ شده بخار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *