اخبار و مقالات

نکاتی مهم در مورد لباس زیر

نکاتی-مهم-در-مورد-لباس-زیر

نکاتی مهم در مورد لباس زیر

مراقبت از لباس زیر در سلامت زنان نقش مهمی دارد. ولی شاید در حال حاضر خیلی از ما در مورد آن چندان که باید نمی‌ دانیم. برای مثال آیا می‌ دانستید بعضی پارچه‌ ها از برخی دیگر سالم‌ تر هستند. یا لباس‌ های زیر تاریخ مصرف دارند؟ این موضوعات که شاید خیلی هم در مورد آن ها صحبت نشود نقشی اصلی در سلامتی دارند. و حتی می‌ توانند بر حالات روحی شما نیز تأثیر داشته باشند.

الیاف طبیعی و ترجیحا نخ را انتخاب کنید

شاید قبلا شنیده باشید اما ارزشش را دارد که آن را تکرار کنیم: با وجود انواع و سبک‌ های فانتزی و معمولی لباس‌ های زیر، نخ بهترین جنس برای استفاده از آن ها است. این بخش از بدن زنان بسیار حساس است. و بایستی به‌ خوبی از آن مراقبت نمود.

ساده‌ ترین و نرم‌ت رین جنس برای پوست شما که هم جذب‌ کننده خوبی است. و هم هوا را به‌ خوبی از خود عبور می‌دهد، نخ است. دکتر کلی-جونز می‌ گوید: به این دلیل که نخ قدرت جذب‌ کنندگی مناسبی دارد، با جذب رطوبت، به سلامتی شما کمک می‌ کند.

الیاف مصنوعی مثل نایلون و اسپندکس به اندام‌ شما اجازه تنفس نمی‌ دهند. در عوض با نگه‌ داشتن گرما و رطوبت محیط را مستعد عفونت می‌ کنند.

نکاتی-مهم-در-مورد-لباس-زیر

هر روز حتی بیشتر از یک بار، لباس زیرتان را عوض کنید

بعضی از پزشکان معتقدند اگر خیلی عرق نکرده باشید، شاید بتوانید یک لباس زیر را دو روز پشت‌ سر‌هم بپوشید. اما اگر به‌ علت تجمع رطوبت و ترشحات احساس ناراحتی می‌ کنید، شاید نیاز باشد بیشتر از یک بار در روز لباس زیرتان را عوض کنید.

او می‌ گوید: ترشحات خیلی از بیماران من را اذیت می‌ کند. و سبب می‌ شود همیشه از پدهای روزانه استفاده کنند. به نظر من، این راه‌ حل سالم نیست، زیرا این پدها باعث ایجاد حساسیت پوستی و خارش پوست می‌ شوند. لباس زیر نخی این مشکل را حل می‌ کند. و می‌ توانید آن را روزی بیشتر از یک بار عوض کنید.

شب‌ها بدون لباس زیر بخوابید تا رطوبت از بین برود

درمورد نپوشیدن لباس زیر در شب اختلاف‌‌ نظر وجود دارد. برای افرادی که از اندامی سالم برخوردار هستند هر دو حالت خوب است. اما برای افرادی که دچار عفونت هستند، برهنه‌ خوابیدن می‌ تواند بسیار موثر باشد.

اگر بدون لباس زیر بخوابید و اندام خود را در معرض هوا قرار دهید، از تجمع رطوبت و ایجاد محیطی مناسب برای باکتری‌ ها جلوگیری کرده‌اید. طبق گفته دکتر کلی-جونز: من اعتقاد دارم که اندام تناسلی شما نیز مثل دیگر اندام‌ های بدن‌ تان بایستی در معرض هوا قرار بگیرد. اگر دوست ندارید شب‌ ها برهنه بخوابید، پیژامه گشاد بپوشید. البته بایستی به یاد داشته باشید که، اگر به‌ جای لباس زیر از هر لباس دیگری مانند پیژامه گشاد استفاده می‌ کنید، آن ها را نیز بایستی هر روز بشویید.

نکاتی-مهم-در-مورد-لباس-زیر

لباس‌ های زیری که پوشش جاذب دارند برای ورزش بهترین گزینه هستند

پوشیدن یا نپوشیدن لباس زیر در هنگام ورزش یک ترجیح شخصی است. اگر شلوارک‌ هایی می‌ پوشید که لایه جاذب در خود دارند، نیازی نیست لباس زیر بپوشید.

پوشیدن لایه‌ای بین بدن‌ تان و الیاف هم احساس راحتی بیشتری ایجاد می‌ کند. و هم در جذب عرق گزینه سالم‌ تری است. معمولا این لایه می‌تواند از جنس پلی‌ استر پیشرفته صاف و سبک باشد. اما اگر می‌خواهید لباس زیر بپوشید، حتما باید کاملا اندازه باشد و ساییدگی و حساسیت ایجاد نکند.

لباس زیرتان را با صابون ضد حساسیت بشویید

از لباس‌ های زیر‌تان باید بیشتر از لباس‌ های معمولی مراقبت کنید، زیرا‌ آن‌ ها با حساس‌ ترین نقطه از پوست بدن شما به‌ مدت طولانی تماس دارند. از صابون‌های ضدحساسیت برای شست‌و‌شوی آن‌ ها استفاده کنید. زیرا تماس هر‌چیز صابون‌ مثل یا هر‌ نوع ماده شیمیایی با اندام شما باعث ایجاد التهاب، خارش یا واکنش‌های حساسیت‌زا می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *