اخبار و مقالات

نکات مهم در انتخاب لباس

نکات مهم در انتخاب لباس

در هنگام انتخاب لباس به چه نکاتی باید توجه شود؟

بدون شک لباس، اولین جنبه نمایش شخصیت انسان‌ها به شمار می‌رود و ذهنیت‌های اولیه بر اساس آن شکل می‌گیرد. لباسی که ما به تن می‌ کنیم می‌تواند نشان دهنده نقاط مثبت شخصیت ما به فرد مقابل باشد. همچنین هنگامی که لباس مناسبی به تن داشته باشیم، موجب می‌شود که با اعتماد به نفس بیشتر با دیگران ارتباط برقرار کنیم.

پس باید در زمان خرید و انتخاب لباس دقت ویژه‌ای به خرج داد چرا که نه تنها باعث می‌شود دیگران برداشت بهتری نسبت به ما داشته باشند، بلکه خود ما در موقعیت‌های مختلف احساس راحتی و اعتماد به نفس را به خودمان هدیه داده‌ایم.

به طور کلی باید گفت لباسی که می‌پوشیم می‌تواند برایمان آرامش روانی نیز داشته باشد و همچنین موجب افزایش بازده کارایی ما شود به این شرط که:

  1. در لباسی که به تن داریم احساس راحتی کنیم.
  2. لباس زیبنده ما باشد.
  3. مناسب با موقعیتی که می‌خواهیم وارد آن شویم باشد.

احساس راحتی به این دلیل است که شما ممکن است ساعت‌ها یک پوشش مشخص را به تن داشته باشید. زیبندهبودن یعنی که لباس باید با  حالت چهره، فرم بدن و شخصیت ما هماهنگی داشته باشد.

مناسب بودن لباس با موقعیت مورد نظر نیز بسیار فاکتور مهمی است چرا که هر پوشش ممکن است برای یک مراسم خاص مناسب نباشد. پس درزمان خرید و انتخاب لباس بهتر است به این نکات توجه بیشتری داشته باشیم.

در این مقاله قصد داریم 11 مورد از جنبه ‎های مختلفی که هنگام خرید لباس باید در نظر بگیریم را با شما به اشتراک بگذاریم تا شما نیز خریدی بهتر و موثرتر از لباس را تجربه کنید.

1. راحتی و مرغوبیت لباس

لباسی که می‌خریم باید راحت باشد و ارزش پولی را که پرداخت کرده‌ایم داشته باشد. به عبارت دیگر، باید کیفیت پارچه و دوخت آن طوری باشد که لباس مدت زمان معقولی عمر کند. پیش از خرید، به بافت و مرغوب بودن  پارچه لباس‌ توجه کنید. یکی از نشانه‌های خوب بودن پارچه این است که هر دو روی آن از یک کیفیت واحد برخوردار باشد. هر چه بافت پارچه نرم‌ و در عین حال مقاوم باشد، ارزش آن هم بالاتر است.

به رنگ لباس نیز باید دقت کنید که از نوع ثابت باشد تا مبادا با چند بار شستشو تغییر رنگ دهد. پارچه لباس باید به گونه‌ای باشد که آب نرود و یا سریع چروک نشود (البته این مساله با توجه به فصول مختلف سال ممکن است تغییر کند. مثلا لباس‌های تابستانی معمولا نخی بوده و ممکن است آبرفت و چروک شدن زیادی را تجربه کنید). از سویی دیگر بهتر است چنانچه لباس مورد نظر شما یک لباس برای استفاده روزانه است، به راحتی آن توجه ویژه‌ای داشته باشید.

2. آگاهی از فرم بدن

کسانی در انتخاب لباسشان موفق‌تر هستند که هنگام خرید لباس، از شکل و فرم بدن، رنگ پوست و رنگ موی خود آگاهی کامل داشته باشند و بدانند که کدام رنگ و بافت با استایل صورت و بدنشان همخوانی بیشتری دارد. در این صورت شما یک انتخاب ایده‌آل خواهید داشت.

3. دقت در سایز لباس

اگر می‌خواهید لباسی که انتخاب کنید دوام زیادی داشته‌ باشد، باید از خرید و انتخاب لباس‌های چسبان و تنگ پرهیز کنید. البته لباس نباید خیلی هم بزرگ‌تر از سایز معمول ما باشد. به طور کلی اگر برایتان حفظ استایل مهم‌تر از حفظ کیفیت لباس باشد، داشتن چند لباس چسب چیز بدی نیست.

مهم این است که مدل لباس چسب باشد نه سایز آن کوچکتر از سایز شما!

نکات مهم در انتخاب لباس

4. توجه به وضعیت جسمانی و پوستی

معمولا به بیماران دیابتی توصیه می شود که از لباس‌هایی با جنس نرم و لطیف استفاده کنند. همچنین بهتر است این دسته از بیماران لباس‌هایی انتخاب کنند که از دکمه و قلاب کمتری در آن ها استفاده شده باشد تا فشار حاصل از لباس باعث آسیب‌ رساندن به پوست نشود. افرادی که دچار حساسیت‌های پوستی هستند باید حتی‌ الامکان از لباس‌ های نخی و راحت استفاده کنند.

لباس‌ های تنگ و چسبان نیز حساسیت‌ های پوستی را تشدید می‌ کند. به طور کلی اگر به یک جنس خاص آلرژی دارید، بهتر است به کلی تمام لباس‌های با جنس مشابه آن را از کمد خود بیرون کنید!

5. رفع و اصلاح نقاط ضعف بدن

لباس‌ ها علاوه بر اینکه پوششی زیبا برای ما به ارمغان می‌آورند خاصیت استتار و اصلاح‌ کنندگی نیز دارند. به این معنی که با دقت در انتخاب لباس و در نظر گرفتن حالت بدن و نقاط ضعف آن، می‌توانیم به داشتن یک اندام ایده‌آل نسبی نزدیک شویم و خودمان را کمی لاغرتر و یا چاق تر از آنچه که هستیم، نشان دهیم.

6. در نظر گرفتن قد و هیکل

اگراندام بلندتر و باریک‌تر از حد معمول است و بخواهید لاغری‌ کمی کمرنگ تر شود، باید از لباس‌هایی استفاده کنید که تنگ نباشند و به صورت آزاد روی بدن حرکت کنند. بهتر است جنس لباس‌ نیز، پنبه‌ای یا نخی و بافت آن ریز ‌باشد.

به همین ترتیب برای افرادی که اندام توپر دارند بهتر است لباس دقیقا سایز آن‌ها باشد تا در اندام هیچ اغراقی صورت نگیرد.

7. تناسب رنگ و طرح لباس با قد و اندام

اگر قد ما بلند و دارای اندامی درشت هستیم، از لباس‌های تک رنگ و ترجیحا به تیره رنگ استفاده کنیم تا کمی لاغر‌تر به نظر برسیم. کت‌ها و ژاکت‌های بلند، آنهایی که تا روی ران قرار می‌گیرند، برای اندام درشت مناسب‌تر است.

خانم‌هایی که اندامی درشت دارند باید از مانتوهایی استفاده کنند که تا زیر زانو باشد. اگر می‌خواهیم لباسی طرح‌دار انتخاب کنیم، بهتر است طرح‌های ریز را انتخاب کنیم وتا حد امکان  لباس‌های تنگ نپوشیم.

اگر قد ما  کوتاه  و لاغر اندام هستیم، بهتر است اساس انتخاب لباس‌های خود را بر مبنای یک رنگ روشن و یا ترکیبی از چند رنگ روشن نزدیک به هم، قرار دهیم. پارچه‌هایی که دارای طرح‌های عمودی هستند، می‌توانند گزینه‌های خوبی برای بلندتر کردن قد نیز باشند.

8. دقت در اندازه آستین لباس

هنگام خرید کت و کاپشن، باید به بلندی آستین‌های آن دقت شود که دقیقا تا روی استخوان مچ دست قرار بگیرد، نه بلندتر و نه کوتاه‌تر. در غیر این صورت، از انتخاب آن باید پرهیز کنیم حتی اگر بقیه قسمت‌های آن دقیقا به اندازه و برازنده هیکل‌ ما باشد.

9. توجه به دکمه و زیپ لباس

نکته دیگر هنگام خرید لباس به دکمه‌ها و زیپ لباس و دیگر مواردی که ممکن است در لباس کار شده باشد دقت کنیم و از سالم بودن آنها مطمئن شویم. همچنین باید نگاه کنیم که درزهای لباس حداقل به اندازه یک تا دو سانت اضافه پارچه داشته باشد تا در صورت نیاز به گشاد کردن لباس راه حلی برای آن وجود داشته باشد.

10. دقت در هماهنگی ست لباس

یکی دیگر از نکاتی که در مورد اصول انتخاب لباس باید به آن اشاره کنیم این است که زمانی که از هماهنگی ست لباس‌های خود مطمئن نیستیم، از لباس‌هایی با رنگ های خنثی استفاده کنیم.

سخن آخر

اگر به درستی خرید و انتخاب نکنیم و به نکاتی که برای خرید لباس شرح دادیم اهمیت ندهیم احتمال دارد در پایان احساس کنیم فقط پول خود را هدر دادیم و لباس مورد نظرمان را هم به دست نیاورده‌ایم.

در نظر گرفتن بودجه مالی، شناخت رنگ‌ها و تاثیرشان در میزان چاق و یا لاغر نشان دادنمان، انتخاب لباسی متناسب با سایز و حتی هماهنگ با سن و سال ما و اختصاص دادن زمان کافی برای خرید، می‌تواند بسیاری از معضلات تهیه پوشاک را برایمان حل کند.

ما سعی کرده ایم مناسب با هر سلیقه و استایلی، لباس‌ها و ست‌های زیبا و با کیفیت عالی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا در خرید لباس دغدغه کمتری داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *