اخبار و مقالات

نیم تنه و کاربرد آن چیست؟

نیم تنه

نیم‌تنه چیست؟

برای تعریف کردن واژه ی “نیم تنه” باید بگوییم که نیم‌ تنه یکی از لباس‌‌ های زیر بانوان بوده که دختران جوان به پوشیدن و استفاده از آن بسیار علاقه مند می باشند. نیم‌تنه در حالت های مختلف تولید و عرضه می شود. شما می توانید نیم تنه را با جنس های مختلف و قیمت های گوناگون تهیه نمائید.

نیم‌تنه هم مانند هرچیز دیگری نکاتی دارد که باید آن را بدانیم تا بتوانیم نیم تنه مناسب تهیه کنیم. انتخاب درست زمانی انتخابی است که بدانیم دقیقاً چه جور کالایی می‌ خواهیم و این که هر لباسی چه کاربردی خواهد داشت.این لباس را برای چه مکانی می خواهیم بپوشیم و … .

نیم تنه

کاربرد غالب نیم‌تنه‌ ها معمولاً در زمینه فعالیت های ورزشی می باشد و به‌ صورت تک و همراه با شلوار یا شلوارک ورزشی می تواند ست کرد و پوشید.

تفاوت نیم تنه با سوتین

نیم‌ تنه زنانه همانطور که از نام آن قابل برداشت است لباسی است که تا نیمه‌ تن یعنی از قسمت سر شانه تا زیر سینه را بپوشاند. و در اکثر موارد از دو بند و یک‌ تکه جداگانه بر روی سینه تشکیل‌ می گردد. در این مقاله که درباره نیم تنه صحبت می شود، دو نوع نیم‌ تنه‌ که محبوب و پر طرفدار بانوان معرفی شده است:

  1. نیم‌تنه ورزشی 
  2. نیم‌تنه فانتزی

برای خرید انواع مدل شورت زنانه باید نکاتی را بدانید. اینکه جنس، سایز، طراحی و قیمت مناسب داشته باشد. این موارد همگی از فاکتور هایی می باشند که هنگام خرید نیم تنه باید آن ها را در نظر بگیرید.

نیم تنه ورزشی

این نیم تنه ها از مشهور ترین نوع نیم تنه ها هستند و به راحتی از اسم نیم تنه ورزشی کاربرد آن ها قابل درک است که در زمان انجام فعالیت ورزشی پوشیده می شود.

نیم‌ تنه‌ ها دارای ویژگی هایی همچون کوتاه بودن و نمایان کردن شکم و پهلو هستند، پس می تواند برای خانم‌ های ورزشکار که می خواهند تأثیر ورزش بر عضله‌ های این قسمت از بدنشان را ببینند، خیلی کاربردی باشد.

در قسمت کاپ سینه، پد هایی وجود دارد که با توجه به طراحی نیم تنه و نیاز و راحتی شخصی که از آن استفاده خواهد کرد، می تواند متحرک یا ثابت باشد که از سینه محافظت کرده و از افتادن آن پیشگیری می‌ نماید.

نیم‌ تنه فانتزی

نیم‌ تنه فانتزی برای پوشش معمولی یا روزانه طراحی شده است. در نیم‌ تنه‌ های فانتزی مواردی مثل تور، گلدوزی، مهره و … استفاده می گردد تا زیبایی و جذابیت نیم تنه را بیشتر کند. تفاوت نیم تنه فانتزی با نوع ورزشی آن این است که در نیم‌تنه‌ های ورزشی اولویت راحتی در انجام حرکت‌ های ورزشی است پس این ترکیبات در آن دیده نمی شود.

تفاوت دیگر نیم تنه و سوتین

سوتین ها را می توانید در انواع بند دار یا بدون بند ببینیم و خریداری نمائیم. در مقابل نیم تنه ها تنها در مدل بند دار وجود دارد.  بند در فرم و میزان ساپورت نیم‌تنه نقش مهمی را ایفا می کند. از نظر تنوع، گوناگونی موجود در میان نیم‌تنه‌ ها بیشتر در زمینه رنگ و نوع بند آن است. در سوتین‌ های معمولی، تنوع در طرح و مدل سوتین و یا جنس‌ هایی چون نخی، نایلونی، توری و … وجود دارد.

نیم‌تنه اسپرت

اگر یک ورزشکار حرفه ای هستید یا ورزش را به صورت دائمی در برنامه خود دارید، بهتر است درباره نیم تنه های اسپرت بدانید. نیم‌تنه‌ های اسپرت سه نوع دسته بندی دارد:

  1. نیم تنه هایی با حمایت کم،
  2. نیم تنه هایی با حمایت متوسط
  3. نیم تنه هایی با حمایت زیاد.

می توانید با توجه به اینکه چه ورزشی انجام می‌ دهید و اینکه چه میزان حمایت در ورزش شما لازم است، که یکی از این سه نوع را انتخاب و تهیه سازید.

نکته

نیم‌تنه‌ های اسپرت بهتر است از اجناسی تهیه شوند که توانایی جذب عرق را داشته باشند. در صورت استفاده از اجناس نامرغوب و نامناسب، حساسیت‌های پوستی بروز کرده و موجب آزار خواهند شد. پس در انتخاب جنس باکیفیت توجه و دقت کافی داشته باشید.

نیم تنه هایی با حمایت کم

نیـم‌تنه با حمایت کم برای ورزش‌ های کم برخورد مثل پیاده‌ روی، یوگا و یا تمرین‌ های قدرتی مناسب می باشد.

نیم‌تنه حمایت متوسط

نیم‌تنه حمایت متوسط برای ورزش‌ هایی مثل دوچرخه‌سواری و دویدن آرام کاربرد دارد.

نیم تنه هایی با حمایت زیاد

در آخر نیم‌تنه با حمایت زیاد برای ورزش‌ های چون ایروبیک، دوچرخه‌سواری کوهستان و یا دو، قابل استفاده است.

ماکزیمم پوشش نیم‌تنه در قسمت سینه می باشد. برخی از نیم‌ تنه‌ها با عنوان نیم‌تنه کاپ دار یا کپسول دار شناخته می شوند. این نوع لباس ها در دو قسمت سینه به‌صورت جداگانه کاپ دارند و فرم سینه را حفظ می‌کنند که در ورزش‌ های کم برخورد، این مدل از نیم‌تنه بهتر است.

مدلی دیگر از نیم‌تنه با عنوان نیم‌تنه فشرده شناخته شده است. نیم‌تنه‌ های فشرده از نوع یکسره بوده و به سینه حالتی فشرده می دهند. کاپ یا کپسولی در طراحی این مدل نیم‌تنه بکار نمی رود و برای ورزش‌ های سبک تا متوسط کاربرد خوبی می تواند داشته باشد.

نوع دیگری از نیم‌تنه که با ترکیب دو مدل کاپ دار و فشرده‌ ساز موجود می باشد که هر دو قابلیت را در خود دارد و در ورزش‌های سنگین‌ تر و یا با برخورد بیشتر می‌ تواند از این لباس به عنوان پوششی مناسب استفاده شود.

 نکته های مهم درباره یک نیم‌تنه 

  •  برای انتخاب سایز نیم‌تنه باید قسمت دور قفسه سینه از ناحیه زیر سینه را با کمک متر اندازه‌گیری کنید. علاوه بر این برای حجم سینه نیز باید اندازه درست را انتخاب کنید. یعنی متر را بروی برآمدگی سینه قرار دهید و توجه داشته باشید که نوار پشت کمر کاملاً صاف باشد.

نیم تنه

  • نیم‌تنه از پارچه‌ای بر روی سینه و دو بند طراحی‌شده است. بند ها در نیم‌تنه مهم می باشند . هر چه بند نیم‌تنه پهن‌ تر باشد مقاومت و فشاری که در اطراف سینه وجود دارد افزایش می یابد. بین بندها و همچنین قسمت کاپ سینه با بدن نباید بیشتر از دو انگشت فاصله وجود داشته باشد.
  • نیم‌تنه‌ ای که هنگام تحرک بند آن از روی شانه بلغزد و یا بالعکس بند آن از شدت تنگی در پوست فرو رود دارای سایز مناسبی برای شما نیست و بهتر است آن را عوض نمائید.
  • سعی کنید مدلی که در آن بند قابل تغییر در اندازه است را بخرید. اینگونه به‌ راحتی می‌ توانید سایز نیم‌تنه را متناسب با بدن خود تنظیم کنید.
  • معمولاً نیم‌تنه‌ ها یکسره بوده و از قسمت سر فقط می توان آن را پوشید. ولی برخی از مدل‌ های نیم‌تنه قزن دارند و در قسمت پشت یا جلو بسته می‌شوند. این نیم‌تنه‌ها راحتی بیشتری هنگام پوشیدن و یا درآوردن لباس از تن دارند.
  • معمولاً در نیم‌تنه‌ ها قزن یا دکمه تعبیه نمی گردد. و اینگونه راحتی در هنگام ورزش افزوده می گردد و از طرف دیگر احتمال باز شدن ناگهانی غزن هنگام فعالیت و ایجاد زحمت وجود ندارد. همچنین به‌مرور زمان قالب و مدل آن باقی مانده و شل نمی‌ گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *