اخبار و مقالات

ویژگی لگ ورزشی مردانه

لگ ورزشی مردانه

لگ ورزشی مردانه چیست؟

شاید چند وقتی است کلمه لگ زیاد رد و بدل می شود. این کلمه نه تنها در میان بانوان بسیار ترند شده است بلکه آقایان هم از آن استفاده می کنند. ولی شاید برای عده ای سوال باشد که اصلا لگ چیست؟ یا کاربرد های لگ ورزشی مردانه و زنانه در چیست؟ از اینکه ندانید لگ چه چیزی ست قابل درک است زیرا زیرا لگ های ورزشی مدت زیادی نیست که در حوزه های مد و فشن فعالیت خود را آغاز نموده اند.

در این مقاله که درباره ویژگی لگ ورزشی مردانه و لگ چیست؟، اینکه پوشیدن لگ کار درستی است یا نه یا اینکه چرا باید لگ ورزشی بپوشیم و … خواهیم پرداخت.

لگ مردانه

برای ورزشکاران و ورزش دوستان دیگر ورزش کردن فقط انجام دادن حرکات ورزشی نیست بلکه افراد ورزشکار و ورزش دوست، به دنبال لباس های ورزشی جذاب تر و زیبا تر و البته مناسب تر هستند. چون یک لباس ورزشی مناسب و زیبا لذت ورزش کردن را چند برابر کرده و انگیزه ورزشکار را بالا تر نیز ببرد. لگ ها را می توانید در تن ورزشکاران مبتدی یا حرفه ای زیادی ببینید. مثلا ورزش هایی مثل:

  1. کراس فیت،
  2. بادی بیلدینگ،
  3. تی ار ایکس،
  4. پیاده روی،
  5. دویدن سبک.

این شلوار های چسبانی که ورزشکاران اکثرا به تن دارند، لگ می باشد. لگ های مختلفی در انواع رنگ و طرح و جنس و کیفیت متنوع در بازار وجود دارد که می تواند بر اساس بودجه، سلیقه و … خریداری کنید. امروزه زیبایی، تنوع و کارایی لگ از ویژگی های اصلی یک لباس ورزشی خوب محسوب می گردد.
همانطور که در بالا به صورت مختصر گفتیم لگ های ورزشی فقط برای بانوان نیستند بلکه هم برای آقایان و هم برای خانم ها تولید می شود. در لگ مردانه، قد لگ ورزشی مردانه تا مچ پا طراحی می شود. ولی برای خانم ها لگ کمی از قسمت مچ پا بالا تر می ایستد. آقایان معمولا هنگام پوشیدن لگ برای ورزش، روی لگ خود یک شلوارک ورزشی هم به تن می کنند. امیدوارم به این موارد گفته شده کمی لگ ورزشی مردانه برایتان شفاف تر شود.

لگ ورزشی مردانه

چرا باید لگ ورزشی بپوشیم؟

این که در طول ورزش کردن دمای بدن شخص ورزشکار ثابت باشد بسیار مهم می باشد. مخصوصا این که در حین ورزش بدن عرق می کند و با برخورد بدن عرق کرده با هوای سرد یا خنک ورزشکار به التهابات عضلانی مبتلا می گردد. از این رو، پوشیدن لگ به شما این امکان را می دهد که با گرم نگه داشتن پا ها دمای بدن شما نیز در دمای ثابت قرار داشته باشد و اینگونه از آسیب دیدگی پیشگیری شود. بنابراین افرادی که در مکان های آزاد و غیر سرپوشیده فعالیت ورزشی دارند، بهتر است حتما یک شلوار لگ بپوشند. همچنین پوشیدن لگ پاها را در برابر خراشیدگی و آسیب های ناشی از برخورد اجسام به پاها می تواند مراقبت کند.

جلوگیری درد عضلات، پیشگیری از التهاب عضلات و کم کردن فشار بر روی ماهیچه و عضلات پا از نکات مثبت پوشیدن لگ می باشد. البته باید متذکر شد که براساس عقیده عده ای از کارشناسان، تاثیرات روانی و روحی لگ بر ورزشکاران بیشتر از فواید جسمانیش می باشد. پوشیدن لگ اعتماد به نفس ورزشکاران را بیشتر می کند و اینگونه افزایش عملکرد آن ها در تمرینات ورزشی را نیز می تواند به عمل آورد. امروز به دلیل علاقه آقایان و خانم ها باعث شده است که فروش لگ و ساپورت هم از رونق خوبی نسبت به گذشته برخوردار شود.

ویژگی پارچه لگ های ورزشی مردانه

لگ هایی که برای آقایان تولید می شود بیشتر از جنس پارچه فلامنت است. لگهای ورزشی مردانه قابلیت کشسانی بالاتری نسبت به لگ های زنانه دارند به همین دلیل در اجرای تمرینات سنگین مثل اسکات با آزادی عمل بیشتری تمرین می کنند. لگ های ورزشی مردانه دارای کیفیت های مختلفی هستند و کیفیت را میزان مواد پلی استر و نخ به کار رفته در پارچه تعیین می کند. برندهای معتبر جهان از بهترین جنس های پارچه استفاده می کنند، سایر تولیدکنندگان لگ ورزشی با الگو برداری از آنها به تولید لگ مردانه یا زنانه می پردازند.

جنس پارچه در لگ های زنانه متفاوت از لگ مردانه است. دلیل این تفاوت آن است که پوست خانم ها دارای حساسیت بالاتری نسبت به پوست مردان است و در صورت استفاده از جنس های نامرغوب پوست خانمها را دچار آسیبهای شدید می کند. بهترین جنس برای تولید لگ زنانه پارچه های لاکرا و نخی هستند هر چند تنوع پارچه در لگهای زنانه خیلی بیشتر از لگهای مردانه است. تنوع در مدل ، رنگ و کیفیت در لگ های زنانه بسیار زیاد است بطوری که گاهی از پارچه های نازک جین و کتان در تولید این شلوارها استفاده می کنند. اگر قصد خرید لگ زنانه عمده دارید، پیشنهاد میکنیم حتما جنس های نخی بخرید.

لگ ورزشی مردانه

مواردی که هنگام خرید لگ ورزشی مردانه باید بدانیم

در زمان خرید لگ آنچه که از همه بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد، سلیقه شما یا شخصی است که لگ برای او در نظر دارید. ولی چند پیشنهاد که می تواند بسیار کمک کننده باشد تا موقع خرید لگ ورزشی مردانه گزینه مناسب تر را از بین لگ ها انتخاب کنید.

اولین مورد جنس پارچه می باشد. اگر پوستتان حساس است و هنگام لمس با پارچه های پلی استر دچار التهاب می شود بهتر است از لگه هایی که با جنس تمام نخ تولید شده اند استفاده کنید.

این نکته را در نظر داشته باشید که در چه زمانی و در چه شرایط ورزش می کنید. مثلا کدام فصل است. اگر همیشه در باشگاه یا در خانه ورزش می کنید و دمای هوا معمولا متعادل می باشد، پوشیدن لگ نخی نازک گزینه مناسبی خواهد بود ولی اگر قصد ورزش در فضاهای باز و در فصل های سرد پاییز و زمستان را دارید حتما لگی را انتخاب کنید که از ضخامت قابل قبولی برخوردار باشد. لگ ضخیم پای شما را در برابر هوای سرد ایمن نگه خواهد داشت.

موارد بعدی

مورد بعدی که باید به آن توجه کنید، دوخت لگ است. هرچقدر دوخت لک محکمتر باشد حین انجام تمرینات ورزشی مقاومت بیشتری خواهد داشت و در نتیجه کمتر دچار پارگی می شود. همچنین توجه کنید که دوخت مناسب باعث می شود تا تمام سطح پا توسط لگ پوشانده شود و تنگی و گشاد لگ یکنواخت باشد.

چاپ روی لگ را فراموش نکنید! بعضی از چاپ های روی لگ کیفیت خوبی ندارند و بعد از چندبار شستشو یا کمرنگ می شوند یا دچار خراشیدگی می شوند. طرح های مختلفی روی لگ زده میشود و کمک می کند تا ورزشکار حین ورزش حس بهتری نسبت به خود داشته باشد. در لگ های زنانه بیشتر روی کمر چاپ زده می شود و در لگهای مردانه روی ران پا طرح زده می شود.

بخشی از لگ که در دوخت و طرح دارای تنوع های مختلفی است، قسمت کمر لگ است. در لگهای زنانه ناحیه کمر لگ پهن تر از لگهای مردانه است. قسمت کمر لگ دارای خاصیت کشی بیشتری نسبت با سایر جاهای لگ می باشد زیرا کمک می کند که تا شکم و باسن ورزشکار، گرم نگه داشته شود و فرم عضلات از بین نرود.

همچنین به قد لگ نیز باید توجه کنید. لگ دارای قدهای متعددی است. لگهای بلند که تا مچ پا هستند. لگ های نیم قد، سه چهارم و برمودا بیشتر مورد پسند خانم ها است. انتخاب قد لگ کاملا به سلیقه شخص مربوط می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *