ویکتوریا سکرت چیست؟
تولد یکتوریا سکرت
یک دانشجوی دانشجوی رشتهی MBA دانشگاه استنفورد، به دلیل احساس خجالتی که هنگام خرید لباس زیر زنانه برای همسرش از فروشگاه داشت و به نظر می رسید که این مشکل خیلی از آقایان در آن زمان بود. ایده جدیدی در سرش شکل گرفت و هیچ نمی دانست این ایده تا کجا پیش خواهد رفت.ایده او به شرح زیر بود:
“بازگشایی مکانی بزرگ که مردان هنگام خرید لباس زیر در آن احساس شرم نکنند.”
او چهل هزار دلار وام بانکی گرفت، چهل هزار دلار هم از بستگان خود قرض کرد و با آن فروشگاهی افتتاح نمود. نام آن را ویکتوریا سکرت گذاشت. در سال اول فعالیت خود توانست پانصد هزار دلار درآمد کسب کند. او کاتالوگی طراحی ساخت و سه فروشگاه دیگر راه اندازی کرد و پنج سال بعد شرکت خود را به Leslie Wexner and the Limited به قیمت یکمیلیون دلار فروخت.
عوامل موفقیت برند ویکتوریا سکرت
ازجمله عوامل موفقیت این برند میتوان به توجه بسیار به تجربهی خرید مشتریان نام برد. سه عامل دیگر که به تداوم موفقیت آن ها کمک کرد را می توان این گونه طبقه بندی کرد:
- فشن شو ها و تأثیری که مدل های این برند بر آوازه ی آن در سرتاسر دنیا داشتند.
- کاتالوگ محصولات
- انتخاب جایگاه مناسب برای نمایش محصولات خود در فروشگاه های آنلاین و خردهفروشی ها
نام ویکتوریا سکرت
نام برند ویکتوریا سکرت از دو بخش تشکیل می شود. بخش اول نام این مارک جهانی از نام ملکه مشهور اروپا ملکه ویکتوریا و دومین بخش آن آن که به معنا ی راز می باشد، اشاره به راز های زیر لباس یا همان لباس زیر های جذاب می کند.
فرشتگان ویکتوریا سکرت
در سال 1990 ویکتوریا سکرت برای تبلیغات تلویزیونی خود از مدل های مشهور آن زمان مثل استفانی سیمور، کارین مولدر و .. استفاده کرد و این حرکت باعث شهرت بیشتر به دلیل دیده شدن توسط طرفداران این مدل ها گشت. و به شهرت رسید. هفت سال بعد اولین گروه فرشتگان ویکتوریا سکرت با حضور هلنا کریستنسن، کارین مولدر، دانیلا پشتووا، استفانی سیمور، تایرا بنکس تشکیل شد. اکنون این برند 14 فرشته اصلی دارد که کار تبلیغ تمامی محصولات را بر عهده دارند.
فشن شو های ویکتوریا سکرت
ویکتوریا سکرت برای اولین بار یک فشن شو در سال 1990 برگزار نمود و بعد ها با حضور پر رنگ فرشتگان اصلی ویکتوریا سکرت، این فشن شو هر ساله برگزار می شود و علاوه بر فرشتگان اصلی ویکتوریا سکرت ( لیلی آلدریج، الساندرا آمبروزیو، تیلور ماری هیل، السا هوسک، مارتا هانت، جوزفین اسکریور، استلا ماکسول، بهاتی پرینسلو، لیاس ریبیرو، سارا سامپایو، رومی استراید، کاندیس سوانپول و یاسمین توکس) از سوپر مدل هایی مثل کندال جنر، جی جی حدید و بلا حدید هم دعوت به عمل می آید.
الگوهای اشتباه!!!
شرایط انتخاب فرشته و یا همان سوپر مدل در ویکتوریا سکرت فوق العاده سخت بوده است و حتی پس از انتخاب هم مدل ها همواره باید از وزن و خصوصیات ظاهری خود بسیار مراقبت می کردند. این فرشته ها و فشن شو های جذاب موجب سرخوردگی بسیاری از خانم ها و افسردگی آن ها می شد تا جایی که در سال های اخیر با شعار و چالش های فضای مجازی که به همه می گفت با بدن خود آن طور که هست دوست بدارید، این مارک تغییراتی را در داخل سیستم خود پدید آورد و در کنار فرشتگان خود برای رضایت بانوان مدل های پلاس سایزی (سایز بزرگ) همچون اشلی گراهام را نیز استخدام نمود.
لازم به ذکر است که فرشتگان ویکتوریا سکرت، با اندامهایی که یاد آور عروسک معروف باربی و مدل های روی جلد مجله های معروف بودند، حالا دیگر قرار است حذف گردند. مدل هایی که با بال های بدلی روی سکو ی مد خرامان گام بر می داشتند و به سختی با میانگین قدی ۱۷۷ سانتی متر وزنشان به ۵۵ کیلو گرم می رسید. این درحالی بود که باید بهطور میانگین حدود ۱۳ کیلو وسیله و اکسسوری را هم جا به جا می کردند!
محصولات ویکتوریا سکرت
محصولات این برند بسیار جذاب شامل: لباس زیر، لباس خواب، لباس شنا، محصولات آرایشی، محصولات مراقبت از پوست، عطر و ادکلن، کیف و اکسسوری می شود. همچنین لاین صورتی (pink) یکی از زیرمجموعه های ویکتوریا سکرت است که در زمینه پوشاک بانوان فعالیت دارد.