اخبار و مقالات

دلیل پوشیدن لباس خواب هنگام شب چیست؟

دلیل پوشیدن لباس خواب

چرا باید لباس خواب بپوشیم؟

داشتن خوابی راحت و انرژی بخش برای خیلی از اشخاص می تواند یک رویا باشد. به نحوی که که گاهی تا نیمه های شب تلاش می کنند بخوابند. قطعا بعد از این شب سخت و بی خوابی، صبح سختی هم در پیش خواهد بود و فرد تمام روز احساس خستگی و بی حوصلگی می کند. یکی از مواردی که می تواند باعث بهبود وضعیت خواب شود، پوشیدن لباس خواب مناسب است تا احساس راحتی و سبکی را برایتان به ارمغان بیاورد و شما را از بی خوابی نجات دهد! در ادامه در مقاله دلیل پوشیدن لباس خواب از فروشگاه آنامکث خواهیم گفت یک لباس خواب مناسب چه ویژگی های باید داشته باشد.

اهمیت لباس خواب در چیست؟

عده ای بر این باورند که لباس خواب تنها برای راحتی و آرامش هنگام خواب است. ولی این یکی از کارکرد ها و دلیل های پوشیدن لباس خواب می باشد. این لباس در بهداشت و سلامت شما هم نقش مهمی ایفا می کند. در طی مدتی که خواب هستید، عضلات و ماهیچه ها شل می شوند و بدن به بازسازی ارگان های خود و حذف سموم مشغول می شود. به تن نمودن لباس خواب مناسب به شما کمک می کند تا شما خواب عمیق تری را داشته و همچنین دفع سموم سریع تر و بهتر صورت پذیرد.

دلیل پوشیدن لباس خواب

لباس خواب لورنزا 621

لازم به ذکر است که پوشیدن لباس سبک و راحت، گردش خون بهتر، تنظیم ماندن دمای بدن و در نتیجه کاهش فشار خون را باعث می شود. از طرف دیگر از دلیل های پوشیدن لباس خواب این است که لباس خواب ها مانع تعریق بدن می گردند. اینگونه مانع انتقال آلودگی به تخت و محیط خواب شده و احتمال ابتلا به بیماری های قارچی و مشکلات پوستی را کم می کنند.

ویژگی های لباس خواب مناسب

  • لباس خواب نباید تنگ و حتی بیش از حد گشاد و دست و پاگیر باشد.
  • لباس آستین کوتاه برای تابستان و آستین بلند برای زمستان مناسب تر است
  • به جای لباس های نایلون و پلاستیکی، از لباس های نخی و کتان و پارچه های نرم و لطیف استفاده کنید
  • افراد کوتاه قد بهتر است لباس ساتن یا ابریشمی بپوشند
  • افراد چاق می توانند لباس خواب با خطوط عمودی بپوشند
  • در زمستان و شب های سرد از جوراب استفاده کنید
  • افراد قد بلند و لاغر می توانند لباس های رنگی با خطوط افقی به تن کنند
  • لباس خواب باید در ناحیه گردن و قفسه سینه آزاد باشد تا تنفس راحت تر انجام گیرد
  • افراد چاق و کوتاه قد باید از لباس های آزادتر استفاده کنند
  • از پوشیدن لباس خواب پشم و اکریلیک که باعث خارش پوست می شوند، خودداری کنید
  • افرادی که شکم و پهلو دارند، باید لباسی بپوشند که از زیر قفسه سینه به بعد آزاد باشد

لباس خواب مردانه

مهمترین نکته در مورد لباس خواب این است که باید آزاد و کمی هم گشاد باشد تا شخص مورد نظر در آن احساس راحتی نماید. همچنین جنس پارچه لباس های خواب هم بهتر است سبک و خنک بوده تا از عرق نمودن بدن پیشگیری نماید. متداول ترین لباس خواب مردانه، لباس دو تکه که دارای پیراهن و شلوار است می باشد که عده ای در کنار آن کلاهی هم در نظر می گیرند.

جنس این لباس های خواب اکثرا از پنبه یا ابریشم یا ساتن و یا پلی استر می باشد و دکمه های آن در جلوی پیراهن طراحی شده اند. نوع دیگر لباس خواب مردانه یک پیراهن بلند تا زانو بوده که با متریال اولیه سبکی همچون پنبه یا کتان دوخته می شوند. لباس خواب یک سره و ربدوشامبر هم می توانند مورد های مناسبی برای خواب راحت در یک شب سرد زمستانی باشند.

انواع لباس خواب زنانه

لباس خواب زنانه انواع گوناگونی دارد. مثلا:

  1. لباس خواب فانتزی،
  2. لباس خواب عروس،
  3. لباس خواب بادی با پارچه تور و گیپور،
  4. لباس خواب ساتن،
  5. لباس خواب زنانه حریر.

سایز و رنگ دو فاکتور با اهمیت در انتخاب لباس خواب زنانه هستند. بهتر است این لباس ها پر از طرح و رنگ های شاد و جذاب باشند و از پوشیدن لباس های تیره در هنگام خواب اجتناب شود. معمولا نو عروسان بیشتر رنگ های سفید و قرمز به تن می کنند، اما برای آرامش بیشتر می توانید از رنگ های صورتی ملایم و یاسی هم استفاده کنید.

دلیل پوشیدن لباس خواب

لباس خواب عروسکی لورنزا 679 جهت دیدن محصول کلیک کنید.

صرفه جویی در مصرف انرژی از دلیل های پوشیدن لباس خواب

اگر لباس های با ارزشی دارید و لباس خواب خوبی تهیه نموده اید، مطمئناً لازم نیست که گرمایش در طول شب گرمای بالائی ایجاد کند. پس خوابیدن در لباس خواب می تواند موجب کم شدن هزینه قبض برق گردد.

یکی دیگر از نکات مثبت لباس خواب، بهداشت و سلامت بدن می باشد. همه ی ما در طول روز به این طرف و آن طرف راه می رویم و بدنمان پر از باکتری و میکروب می‌ شود. اگر قبل از خواب دوش بگیرید و لباس مخصوص خواب خود را به تن نمائید باکتری ها و میکروب ها روی تشک قرار نمی گیرند. خوابیدن در پیژامه یا لباس ویژه خواب می تواند عمر تشک شما را زیاد کند.

استفاده از لباس راحتی یا لباس خواب در طول خواب شب می تواند خطر ابتلا به بیماری هایی مثل سرما خوردگی و آنفلوآنزا را بکاهد. در صورتی که در طول شب لباس خواب می پوشید، اگر به هر دلیلی دمای اتاق کم شود، یا پتو از رویتان کنار برود، لباس خوابی که بر تن دارید احساس لرز و سرما را دفع کرده و از سرما خوردگی و آنفولانزا پیشگیری می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *