اخبار و مقالات

انواع مایو های زنانه و مردانه

انواع مایو

مایو های زنانه و مردانه

مایو یا لباس شنا نوعی لباسی می باشد که در زمان شنا در دریا یا استخر از آن استفاده می گردد. کلمه ی مایو یک کلمه فرانسوی است و بعد ها وارد زبان فارسی شده است. انواع مایو های مردانه و زنانه جنس های متفاوت و متنوعی دارند ولی انواع مایو ها بیشتر از جنس نخ و گاه استرج و نایلون تولید می شوند. انواع مایو های زنانه و مردانه لباس هایی هستند که کمتر گزارشی درباره حساسیت به آن ها دریافت می شود ولی باز هستند افرادی که پوستشان به جنس مایو حساسیت نشان می دهد. این عزیزان هم می توانند از انواع مایو های ضد حساسیت موجود در بازار استفاده کنند.

مایو ها هم مثل سایر لباس ها در مدل های مردانه و هم زنانه تولید می شوند. در این مقاله از فروشگاه لباس زیر آنامکث به برسی انواع مایو های زنانه و مردانه خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

مایو اروپایی یک تکه فانتزی

مایو اروپایی یک تکه فانتزی برای دیدن محصول کلیک کنید.

مایو مردانه

مردان مایو های خاص و ویژه ای دارند که بر اساس اندام و آلت تناسلی آن ها طراحی می شوند. انواع مایو مردانه در بیشتر طراحی ها به صورت شلوارک هستند و به راحتی کش می آیند. مایو مردان از آن جهت کشدار طراحی می شوند که به علت داشتن آستانه تحریک پایین با حرکت در آب دچار نعوظ نگردند و از این حالت جلوگیری گردد. مایو مردانه دارای دو نوع رکابی و پا دار بوده و رنگ بندی و طرح های گوناگون بر روی این دو مدل ارائه خواهد شد. آقایان محترم حتماً از مایو در هنگام شنا بخصوص در استخر استفاده کنند زیرا سرعت و کیفیت شنا را بهبود می بخشد آن ها را از بیماری ها، قارچ ها و عفونت ها در امان نگه می دارد.

مایو مردانه را هم می توان در چهار مدل اسلیپ، پا دار، جمر مسابقاتی، لباس یکسره شنا دسته بندی نمود.

مایو مردانه اسلیپ

مایـو اسلیپ از انواع مایو شبیه شرت بدون پا است. این مدل مایو نه تنها در زمان شنا مناسب است بلکه در زمان حمام گرفتن در آفتاب هم می تواند کاربرد داشته باشد.

مایو مردانه پا دار

مایو مردانه پادار پر استفاده ترین مدل مایو از میان انواع مایو های مردانه است که توسط آقایان استفاده می شود.

جمر مسابقاتی

جمر، مایو مردانه ای می باشد که مخصوص مسابقات شنا طراحی شده است. اگر شنا را به صورت حرفه ای دنبال می کنید، بی شک جمر مسابقاتی انتخاب عالی است.

مایو شنا یکسره مردانه

این نوع مایو به دو گروه تقسیم می شوند:

  1. مایو شنا یکسره پادار 
  2. مایو شنا یکسره شرتی

مایو یکسره پادار کل بدن غیر از کل دست ها را می پوشاند.

مایو یکسره شرتی ۵ الی ۷ سانتی متر بالاتر از زانو قرار دارد. برای کسانی که حساسیت پوستی خاصی دارند و تمایل به پوشاندن پوست خود دارند می تواند گزینه مناسبی باشد.

مایو زنانه

برعکس مایو های مردانه که تنوع محدودی دارند، مایو های زنانه تنوع مدل و طرح بالایی دارد. به صورت کلی مایو های زنانه به چهار نوع یک تکه، دو تکه، سه تکه و اسلامی تقسیم بندی می شود. هر کدام از این مدل ها دارای رنگ بندی و طرح های گوناگونی هستند.

مایو های یک تکه

عمومی ترین و ساده ترین انواع مایو های زنانه،مایو های یک تکه هستند. طرح، مدل و رنگ بندی در این مدل بسیار بالا بوده و تمام رنج سنی را در بر می گیرد. مایو های یک تکه در دو مدل پا دار و اسلیپ هستند که در بازار و فروشگاه های اینترنتی، رنگ ها و طرح های زیادی از آن ها وجود دارد.

مایو دو تکه

مایـو دو تکه که با نام بیکینی شناخته می شوند، دارای شورت و سوتین شنا هستند و بدن در این مدل نمایان می باشد. بیکینی هم در مدل ها و اندازه های متفاوت در بازار قابل خریداری است.

مایو سه تکه

مایـو سه تکه یا تانکینی، این مدل ها مثل انواع مدل های دوتکه، سوتین و شورت دارند. تنها تفاوت در این است که سوتین های این مدل به گونه ای است که شکم را در بر می گیرد. در بازار کشور ما مدل مایو های سه تکه کمتر یافت می شود.

مایو اسلامی

در مایو های اسلامی یا بورکینی که یکی از انواع مایو های زنانه هستند دست ها تا مچ، پاها و تمام بدن تا گردن پوشیده می شوند. همچنین بر آن مایو، دامن کوتاهی هم نصب می گردد. البته این مایو ها به دو صورت با دامن یا بورکینی و بدون دامن طراحی می شوند. نوع بدون دامن آن این مزیت را دارد که گردن و موها را همدر بر می گیرد.

نکاتی برای خرید مایوی مناسب

اگر شما هم جزء افرادی می باشید که شنا یکی از ورزش های مورد علاقه شنا است و زیاد به این فعالیت مشغول هستند و البته به بدن خود نیز اهمیت می دهید، پس بهتر است در زمان خرید انواع مایو به نکات زیر دقت نمائید:

  • بیشتر انواع مایو های موجود در بازار از جنس نایلون و پلاستیک هستند. وجود این مواد در الیاف مایو ها باعث تعریق می شود.
  • بهترین جنس برای مایو، نخ و نانو می باشد.
  • عده ای از افراد بخصوص بانوان برای پیروی از مد و دنیای فشن و فقط برای داشتن ظاهر زیبا، مایو هایی را تهیه می کنند که در زمان پوشیدن آن، دائما با آن درگیر هستند و احساس راحتی ندارند.
  • این در حالی است که مایوی مناسب نباید شما را درگیر کند یا حتی چین خوردگی یا کشیدگی داشته باشد.
  • بهتر است مایویی را تهیه کنید که کاملا اندازه ی شما باشد و در آن احساس راحتی داشته باشید.
  • قبل از خرید مایو خود مشخص کنید که برای چه کاری می خواهید. هدفتان از خرید انواع مایو چیست. سپس اقدام به خرید کنید. سعی کنید متناسب با مکان مورد نظرتان مایو بخرید. مثلا این مایو برای پلاژ یا ساحل است یا برای استخر. به عنوان نمونه ی بیشتر، مایو های مسابقه ای و مایو های ساحلی کاملا با هم فرق دارند و یک مدل مایو را نمی توان همه جا به تن نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *