اخبار و مقالات

تولیدی لباس زیر

تولیدی لباس زیر

مواردی که شما را با تولیدی های لباس زیر آشناتر می سازد…

قسمت بزرگی از تولیدات لباس زیر و لباس های راحتی به صورت صنفی و در کارگاه های کوچک تولید می‌ گردند و قسمتی نیز جزو البسه های وارداتی می باشند. در این مقاله از فروشگاه آنامکث به بررسی تولیدی لباس زیر  می پردازیم. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

کارکرد تولیدی لباس زیر زنانه به دو گروه تقسیم بندی می شود:

  1. تـولید سفارشی یا مزدی دوزی که بازاریابی آن معمولا قبل از جذب نیرو است و کلید موفقیت آن در گسترش ارتباطات می باشد.
  2. تولید و فروش مستقل که نیاز به سرمایه گذاری، شناخت بازار و ارتباط با عمده فروشان دارد.

الگو و برش از بعد های مهم تولیدی پوشاک و تولیدی لباس زیر زنانه می باشد و تاثیر مستقیمی در فروش دارد. الگو ها می توانند به وسیله برشکاران ماهر و توانمند از روی یک نمونه لباس کپی گردند. همچنین می توانند از الگو های آماده نیز استفاده نمود یا از طراحان الگو استفاده کرد.

برای شروع یک تولیدی لباس زیر به چه چیزهایی نیاز است؟

به منظور شروع یک تولیدی لباس زیر همچون کسب و کار های دیگر شما نیاز به داشتن اطلاعات کافی در این زمینه هستید که این اطلاعات به شما در جلو بردن سریع تر کار ها و رسیدن به هدف و همچنین اقتصادی تر شدن مراحل نیز کمک خواهند کرد. از این رو در این بخش از مقاله تولیدی لباس زیر به معرفی این موارد می پردازیم.

تولیدی لباس زیر

مجوز های لازم

برای جلوگیری از مشکلات احتمالی تولیدی لباس زیر زنانه ، اخذ مجوز اهمیت بالایی دارد. برای این امر می توانید به اتحادیه های مربوطه ی شهر خود مراجعه و با ارائه ی مدارک خود، جواز کسب دریافت نمایید. جواز کسب در اصل  اجازه نامه ای است که طبق مقررات قانون نظام صنفی از طرف اتحادیه صنوف تولیدی و خدمات فنی، به فرد صنفی برای اداره کردن محل کسب شخصی داده می شود. در شرکت هایی که به ثبت رسیده اند پروانه به نام شرکت صادر می گردد.

حساب کردن قیمت تمام شده لباس زیر

هدف نهایی هر کسب‌ و‌ کاری رشد فروش و کسب سود می باشد و حساب کردن قیمت تمام شــده محصول به تولید کننده کمک می‌ کند تا هزینه‌ های تـولیدی خود را بررسی کرده و در مواقعی آن‌ ها را کم تر نیز بکند و حدود سود آوری تولیدی را بررسی نماید.

منظور از قیمت تمام شده محصول

قـیمت تمام شده محصول به معنای هزینه‌ های مستقیم ایجاد محصول به وسیله یک تولیدی لباس زیر می باشد و در بر گیرنده هزینـه‌ مواد مصرفی و هزینه نیروی کار خواهد بود. نکته مهم این است که حسابداری بهای تــمام شده محصول ها، هزینـه تولید محصول به صورت مستقیم می باشد و هزینه‌ های غیر مستقیم و جانبی همچون بازاریابی، تبلیغات، توزیع و… را در بر نمی گیرد.

مزیت های محاسبه قیمت تمام شده در تولید لباس زیر

  • ایجاد کنترل روی هزینه‌ های تولید
  • کم شدن هزینه‌ های سازمانی
  • افزایش بهره‌ وری
  • بالا رفتن سطح انگیزه کارمندان تولیدی لباس زیر

برخی اصطلاحات صنعت پوشاک

در صورتی که به دنیای مد و لباس علاقه دارید و می خواهید یک تولیدی لباس زیر موفق شروع کنید بهتر است تعدادی از اصطلاح های مربوط به این صنعت را یاد گرفته و بشناسید. در این قسمت از مقاله تولید لباس زیر به شکل مختصر ولی کاربردی، شما را با مفهوم برخی از این اصطلاح ها آشنا می سازیم.

مهم ترین اصطلاح های صنعت مد و لباس

اصطلاح های جهان وسیع و گسترده مد و لباس به دو گروه تخصصی و نیمه عمومی تقسیم می شود . مثلا لغت ترند از گروه اصطلاحات عمومی و لغت تاپستری هم از دسته اصطلاح های تخصصی می باشد .

• اصطلاح کانسپت ( Concept ) در صنعت مد و لباس از آن اصطلاحهایی برای رو نمایی از یک کار تازه استفاده می گردد. کانسپت به معنای یک طرح اولیه و پایه، البته مفهومی می باشد. برای نمونه کانسپت رونمایی از کالکشن جدید برند ایفل مفهوم طرح نخست و مفهومی کالکشن جدید ایفل جهت رونمایی می باشد. از کانسپت به عنوان شناسه یک برند نیز یاد می کنند از همین جهت، برند ها به شکل متداول در تلاشس برای تحقیق برای کشف و اجرای ایده های جدید می باشند.

• اصطلاح کت واک ( Catwalk ): کلمه ی کت واک یکی دیگر از اصطلاح های پر استفاده در حوزه تخصصی صنعت مد و لباس است. در صورتی که فشن شو ها را دنبال نمائید، ممکن است تا به حال سکویی که مدلها برروی آن راه می روند و لباس ها را به نمایش می گذارند خواهید دید.کت واک معنی راه رفتن بر روی این سکو را می دهد.

• اصطلاح مولاژ ( Moulage ): کلمه مولاژ که ریشه ی فرانسوی دارد از دیگر اصطلاح های پرکاربرد صنعت مد و لباس می باشد که ترجمه این لغت یعنی قالب، ساختار و حجم سازی است. اصطلاح مولاژ را می شود با مانکنهای مصنوعی مرتبط دانست. بیشتر وقت ها از مولاژ به منظور آموزش طراحی و الگو سازی و البته جهت ارائه نمونه کار استفاده میشود .

اصطلاح کژوال ( Casual ): کژوال یعنی لباس راحت و روزمره. امــروزه نیاز به استفاده از لبسه راحتی موجب شده تا همه برند های شناخته شده هرماه کالکشن کژوال خود را ارائه دهند.

• اصطلاح وینتیج ( Vintage ): زمانی که طرحی قدیمی گشت و توجه کسی را دیگر به خود جلب نساخت، در صورتی که بعد از گذشت زمان دوباره و از نو به صنعت مد و لباس بازگشت و از آن استفاده شد، به اصطلاح به آن وینتیج گفته می شود . واژه وینتیج به معنی قدیمی می باشد.

اصطلاح ترند ( Trend ): کلمه ترند در صنعت مد و لباس به مفهوم جدید ترین، به روز ترین و رایجترین پوشاک حال حاضر میباشد به علاوه به عنوان آخرین مد روز می شود از آن یاد نمود. گاهی ترند آخرین ورژن مدی که هنوز ارائه نشده و به بازار نیامده هم می توان معنا کرد. برای نمونه شلوار های پاچه گشاد در دهه های ۵۰ و ۶۰ در ایران رایج و به اصطلاح ترند آن سال ها بودند.

ایجاد تولیدی جمع و جور

تولیدی لباس زیر

ست توری شورت و سوتین ژینا کد 1060 برای دیدن محصول کلیک کنید.

در این بخش راهی آسان را در رابطه با به وجود آوردن یک تولیدی لباس زیر کوچک، بررسی می نمائیم. این راه برای کارگاه های خیاطی یا تولیداتی که نیازمند دستگاه های ویژه نمی باشند مناسب است. می توان با این سبک، دوزندگی و تولیدی لباس زیر جمع و جوری را بسازند.

نمونه ای از سیر تولید دوخت یک تی شرت ساده برای شما آورده شده است:

  1. برش کار،
  2. درست کردن قابک،
  3. چسباندن قابک به پیش،
  4. وصل سر شانه ها،
  5. وصل یقه،
  6. وصل آستین به صورت باز،
  7. دوخت بغل و زیر آستین،
  8. دوخت پایین کار،
  9. دکمه و مادگی
  10.  نخ کشی،
  11. بخار،
  12. بسته بندی.

مکان مناسب برای تولیدی لباس زیر

اولین قدمی که برای راه اندازی یک تولیدی لباس زیر کوچک باید بردارید، فراهم نمودن محلی مناسب برای تولیدی لباس زیر می باشد. نقطه ضعف راه اندازی این نوع کارگاه دوخت این است که محل مورد نظر برای تکمیل کردن فرآیند تولید و دوخت باید در دسترس اماکن خدماتی تولید پوشاک باشد. خوشبختانه این نوع تولیدی لباس زیر مکان بزرگی را نیاز ندارد و تنها به اندازه ای که در آن چهار چرخ خیاطی، یک میز برش و جایی برای انبار و وسط کاری جای گیرد نیاز دارد.

 لوازم مورد نیاز تولیدی لباس زیر

برای یک تولیدی لباس زیر کوچک به ۳ الی ۴ چرخ خیاطی نیاز خواهید داشت. همچنین میز برش، راسته دوز، میان دوز، زیگزال نیز نیاز خواهد شد. به منظور کامل نمودن فرایند تولید کارگاه های تولیدی لباس زیر کوچک، اماکن خدمات تولید گوناگونی هستند که می توانند عملیاتی مثل دکمه مادگی، گلدوزی، بخار، بسته بندی و … را بر عهده بگیرند.

تولیدی لباس زیر زنانه

این قسمت یک راهنما برای تولیدی لباس زیر و ایجاد تولیدی پوشاک می باشد. از راه اندازی و اصول تولیدی لباس تا مدیریت، توسعه و بازار این فعالیت با شما خواهیم بود و منابع مفیدی را در اختیار شما قرار خواهیم داد. آموزش های گرد آوری شده شاید بتواند به شما در زمینه های مرتبط با تولید لباس یاری دهد. پیشاپیش از یاری رسانی صاحب نظران در بهبود این مقاله کمال تشکر را داریم.

مراحل کلی و لازمه های تولید لباس

اگر در ابتدای مسیر هستید، اولین حرکت این است که با خود تکلیفتان را روشن کنید: چرا میخواهید یک تولیدی پوشاک راه بیاندازید؟ در کار تولید پوشاک برای موفقیت نباید ملاک اولتان درآمد زایی باشد. اگر ملاک اصلیتان درآمدزایی باشد، شاید نتوانید چنانکه باید و شاید در این مسیر موفق شوید و پیشرفت کنید. تولید پوشاک دارای فراز و نشیب های فراوانی بوده و لازمه ی آن صبر و بردباری می باشد و پیش از هر چیزی به علاقه و حوصله نیاز دارد. پیشنهاد می کنیم در اول کار  برای تولیدی لباس زیر حتی به فکر زیان دادن هم باشید و خود را برای مقابله با مشکلات آماده کنید.

تولیدی لباس زیر

سوتین پرلون نوشه کد 141.140 برای دیدن محصول کلیک کنید.

موارد مقدماتی برای راه اندازی تولید پوشاک به صورت کلی

  1. تهیه مکان، دستگاه و لوازم مناسب
  2. اخذ جواز کسب از اتحادیه
  3. جذب نیرو
  4. الگو، برش و نمونه گیری
  5. تهیه مواد اولیه
  6. بازاریابی

نکات مهم در رابطه با تولید لباس زیر

  • دانش خود را در زمینه پارچه و مواد اولیه بالا ببرید.
  • بازار کار تولید پوشاک خود را مورد بررسی قرار داده و راه های فروش یا سفارش را بیابید.
  • ارتباطات خود را در این زمینه افزایش دهید و با افراد بیشتری آشنا شوید.
  • به حساب و کتاب در همان ابتدای مسیر اهمیت دهید تا با مشکلات پیچیده روبه رو نشوید.
  • خط تولیدی لباس زیر را به گونه ای بچینید که در وظایف نیرو ها تداخل ایجاد نگردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *